2017/04/14

nya och gamla budget-hudvårdsfavoriter!!

min hy har verkligen blivit så mycket bättre på senaste tiden, kan ju va pga att våren är här vilket ju gör att man direkt känner sig lite fräschare, men har även testat en del nya produkter så kan ju även vara därför?? 

tänkte iallafall tipsa om mina budgetfavoriter när det kommer till hudvård, som alla ingår i min "skin care routine". Både gamla favoriter och nya tillskott. Är ju all for budget när det kommer till både smink och hudvård, och vill testa allt innan jag köper något dyrare pga varför betala extra?? just det, ska väl berätta att min hudtyp är torr och känslig, blir lätt röd i facet så produkter som motverkar detta är jag ständigt på jakt efter.

 jaja, nu kör vi, här kommer ett litet skojigt kollage a la modetidning.


1. Lumene Valo Glow Boost Vitamin C Hyaluronic Essence, ca 250 kr.
Nåt slags "essens" som kan användas antingen tillsammans med serum eller för sig själv. ASSssåå vet inte om det är pga den här lilla rackaren eller något annat men sedan jag började använda den har min hy fått så mycket extra glow?? så VÄRT med tanke på priset också.

2. Avène Cold Cream, ca 79 kr.
Den här har ni säkert hört mycket om redan men it is for a reason!! då den är väldigt fet använder många den typ som en fuktmask men eftersom min hy är sUupertorr typ året runt så använder jag den både som nattkräm varje kväll och tillsammans med min Aesop-fuktmask om jag peelat ansiktet. Dagen efter är huden så sjukt mjuk och go!!

3. Eucerin Sun Fluid Face Mattifying SPF 50, ca 170 kr.
våren är ju här som sagt vilket betyder spf 50 all day everyday! när jag köpte den för några veckor sedan såg jag att de bytt ut förpackningen (den på bilden) mot en pumpflaska THANK GOD då jag hatade den gamla som bara kladdade och hade sig. Slutade typ använda den pga det och har använt andra märken istället. MEN inser nu att detta är den bästa jag testat då den inte känns tjock och kladdig på ansiktet utan känns istället matt och smooth och man tänker inte ens på att man har den på, TUMME UPP på det!!

4. Kronans Apotek Fuktserum, 99 kr.
Ok vet att denna är sjukt uttjatad men återkommer alltid till denna när jag vill ha ett serum som jag vet verkligen funkar. Sjukt återfuktande blabla kommer inte på nåt mer att säga, testa om du inte gjort det säger jag ba!! Även denna förpackning har fått en redesign så nu är den liiite snyggare iallafall.

5. Garnier Micellar Water, ca 69 kr.
Även denna en uttjatad produkt, men men den gör det den ska! Använder den efter jag rengjort ansiktet för att ta bort de sista smuts- och sminkresterna. tips är att köpa på den på Ö&B där den bara kostar typ 50 pix!

6. Avène Anti-Redness Cleansing Milk, ca 159 kr.
En ny favvo i linnys beautygarderob. Till skillnad från andra rengöringsmjölks blir jag inte så där röd och kli-ig i ansiktet efter att jag använt den utan mjuk och go! Krämen är lite grönfärgad vilket jag antar neutraliserar det röda på huden och de funkar för mig! ;-)) brukar använda den när jag tvättar ansiktet på morgonen då jag vill ha nåt lätt på huden och inte använda min tyngre cleansing oil (se nästa punkt!).

7. The Body Shop Camomile Silky Cleansing Oil, 210 kr.
När det kommer till sminkborttagning gillar jag verkligen oljor då det känns som att allt skit på ansiktet försvinner men huden känns mjuk och återfuktad efteråt. Gillar även denna pga anpassad för känslig hy och svider inte om man får det i ögonen.

Mmmhmm det var det! kanske gör ett liknande inlägg på typ hårprodukter eller smink då jag hittat en del goa budgetgrejer på senaste, ÄLSKAR BUDGET?? ok hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar